Kallet

Alle følger noen, hvem følger du?

Å «følge noen» er et vanlig uttrykk i sosiale medier. Der følger vi både venner, organisasjoner, kjendiser, interessegrupper og andre folk. Men har du noen gang tenkt over hvem du egentlig følger etter?

Alle følger noen
Jeg vil påstå at vi alle følger noen. Det kan være noen vi ser opp til, eller noen vi er enige med. Dine og mine valg kan ofte bli tatt ut fra hvem vi følger. Gjennom årene vi har levd har vi blitt formet av kultur, regler og andre mennesker til å ta de og de valgene. Ta deg 2 minutter og tenk over hvem som har påvirket deg og dine valg gjennom livet – altså hvem følger du? Ofte er svaret flere enn bare en.

Invitasjonen
I Bibelen kan vi lese at Jesus sier «Følg meg» til mennesker han møtte. De fikk en invitasjon til å følge etter. Hva mente Jesus egentlig med dette? En bok jeg leser om dagen heter «Følg meg» og er skrevet av David Platt. Her belyser han hva det vil si å følge Jesus. «Kallet fra Jesus er ikk en invitasjon til å be en bønn. Det er en ordre om å gi slipp på livet» skriver David Platt.

Å tro på Jesus handler om å følge Jesus, ikke bare når vi er på kristne møter/gudstjenester/festivaler, men hver eneste dag. Følger du Jesus?

I tida framover vil jeg prøve å skrive ned noe av det boka «Følg meg» forteller om her på bloggen. Ta en titt på videoen under, tenk gjennom ordene i sangen som synges!
Guds fred!

Legg igjen en kommentar